maandag 3 november 2014

interview met karen dierickx

 

wanneer en waar bent u geboren ? 

Ik werd geboren in Beveren-Waas op 6 februari 1975

was het al een kinderdroom om schrijfster te worden?

ja,ik wilde al van jongsaf aan schrijfster worden

sinds wanneer wilde u al schrijver worden?

toen ik zes was, wist ik dat ik "later, als ik groot ben" boeken wilde schrijven 

wanneer verscheen uw eerste boek?

In 2010 verscheen mijn eerste jeugdroman Een teken van leven bij Uitgeverij Clavis

verscheen uw tweede boek kort daarop of moest u al iets meer moeite doen voor dat boek?

mijn tweede boek verscheen in 2011 "de mooiste zomer van mijn leven, en ja voor mijn tweede boek moest ik al iets meer moeite doen.

hoe kwam u op het idee voor het boek "de mooiste zomer van min leven"?

ik kwam op het idee omdat ik eigenlijk die zomer toch wel een zeer fijne en prettige zomer had.

raad u het aan aan mensen om zelf boeken te schrijven en is dat niet te moeilijk?

ja,ik raad het aan en nee,het is totaal niet moeilijk zolang je maar een goede inspiratiebron en fantasie hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten