maandag 3 november 2014

wat niemand weet

toen er de voorbije 2 jaren jeugdschrijvers voor ons werden uitgekozen, waren de boeken totaal niet wat ik versta onder goed. Ik dacht dat het dit jaar weer hetzelfde liedje zou zijn, maar nee. Ik vond het boek verbazend goed. 

In het begin is het een beetje verwarrend bijvoorbeeld als ze thuiskomt: we weten totaal niet wat er gebeurd is in het verleden en waarom ze het zo moeilijk vond om terug te keren.
Maar naargelang ik verderlas in het boek werd het steeds beter en beter.

Ook ben ik wel een fan van oorlogsverhalen, zeker als er ook echt een verhaal achter zit. Het boek speelt zich af uit het standpunt van Rosalie, een heel boeiend standpunt. Er werd tot in detail gezegd hoe ze zich voelde, hoe ze iets deed en hoe ze het meemaakte.

Ik zou het zeker aanraden aan anderen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten